Forårs grøntsager og frugter på low FODMAP diæt

YAY! Endelig er det forår. Nok den bedste tid på året, hvis du spørger mig. Dét at mærke solens første stråler i ens ansigt efter en kold lang vinter, er det bedste i hele verdenen. Vi har allerede nu haft nogle skønne dage med masser af sol, hvilket er helt fantastisk.

Jeg prøver at gå meget op i at spise sæsonens grøntsager og frugter. Det er selvfølgelig ikke altid det sker, men så længe motivationen for at købe sæsongrøntsager er der, kommer man langt. Ofte har det jo også den fordel at grøntsager i sæson også er billigere end dem der ikke er. Men hvad findes der er forårs grøntsager og frugter på low FODMAP diæt? Her er mine tips til hvilke grønsager du skal have fat i i løbet af forårsmånederne fra marts, april og maj. Du kan bruge min lille liste som inspiration til, hvad du kan bruge af ingredienser i dine low FODMAP opskrifter i forårssæsonen.

Forårs-grøntsager-og-frugter-på_ low-FODMAP-diæt

Forårsgrøntsager på low FODMAP diæt

  • Chili
  • Forårsløg
  • Feldsalat
  • Gulerødder
  • Kål
  • Kartofler
  • Porrer (den grønne del)
  • Rabarber
  • Radise
  • Rucola
  • Spinat
  • Squash
  • Rød, gul og grøn peber

Forårsfrugter på low FODMAP diæt

  • Ananas
  • Appelsiner
  • Banan
  • Blåbær
  • Granatæble
  • Kiwi
  • Papaya
  • Vindruer

Ideer til opskrifter med forårs grøntsager og frugter på low FODMAP diæt

Her på bloggen kan du finde et hav af opskrifter til hvad du kan lave med forskelligt frugt og grønt i løbet af forårsmånederne. Her kommer lidt eksempler på skønne og simple opskrifter alle kan lave.

Low FODMAP gulerodsalat med appelsin peanuts og persille citron olie 

Low FODMAP gulerodsalat med appelsin

Low FODMAP rabarber jordbær marmelade med ingefær

Low FODMAP rabarber jordbær marmelade med ingefær

Low FODMAP ananassmoothie med spinat

Low FODMAP ananassmoothie med spinat

Low FODMAP spinatvafler

low fodmap spinatvafler

Low FODMAP gulerods kålsalat med feta og granatæble

Low FODMAP gulerods kålsalat med feta og granatæble

Feldsalat med parmeskinke, vindruer og feta

Low FODMAP feldsalat med parmaskinke, vinduer og feta

Low FODMAP peberfrugt pesto

low fodmap peberfrugt pesto

Low FODMAP spinatsalat med røget makrel, radiser og smilende æg

Low FODMAP spinatsalat med røget makrel, radiser og smilende æg

Håber du kan blive inspireret til at lave nogle super lækre forårs fristelser 🙂

Skriv et svar

Your email address will not be published. Fields marked as * are mandatory