Low FODMAP æggewrap med laks

low fodmap æggewrap med laks

Jeg bruger virkelig meget æg i min hverdag på low FODMAP diæt. Derfor er denne low FODMAP æggewrap med laks også en del af repertoiret når der skal tænkes frokost i weekenden. Den er nem at lave og smager virkelig godt.

Jeg kan godt savne brød i hverdagen, men der er æg alså et genialt alternativ. Lige i det her tilfælde bliver det brugt som en wrap, men jeg bruger også æg til fx mine low FODMAP bananpandekager.

Perfekt på farten

En æggewrap som denne er perfekt at have med på farten. Den skal blot pakkes ind i lidt bagepapir og lægges på køl, så holder den sig lækker og frisk. Jeg vil dog til en hver tid anbefale at man laver den samme dag som den skal spises. Der er bare ikke noget ved en slatten æggewrap. Så prøv den og se hvad du synes. Der er jo mulighed for fri leg med sådan en low FODMAP æggewrap. Lav fx en variation med kylling eller tilsæt nogle flere grønstager som rød peber, agurk og tomat. Salaten kan du også variere og evt. skifte den ud med spinat.

 

low fodmap æggewrap med laks
Udskriv

Low FODMAP æggewrap med laks

Forb. tid 5 minutter
Tilb. tid 5 minutter
Samlet tid 10 minutter
Antal 1

Ingredienser

  • 2 æg
  • Salt og peber
  • 1 spsk. hytteost max. 35 g
  • 1 tsk. dijonsennep
  • Lidt salat efter eget valg
  • 2 skriver røget laks

Sådan gør du

  1. Pisk æg sammen med lidt salt og peber.
  2. Kom lidt fedtstof på en pande og steg æggepandekagen ved svag varme. Den er lidt porøs, så pas på når du vender den.
  3. Bland imens hytteost med dijonsennep og hak lidt salat.
  4. Når æggepandekagen er færdig smøres hytteost på og toppes med salat og laks.
  5. Ruld pandekagen som du normalt ville og pak den evt. ind i bagepapir, hvis den skal medbringes.

 

 

 

Skriv et svar

Your email address will not be published. Fields marked as * are mandatory