Low FODMAP ananassmoothie med spinat

Low FODMAP ananassmoothie med spinat

Jeg er fan af frugt smoothies, hvor man kan skjule lidt sunde grøntsager i den. I denne version af min low FODMAP ananassmoothie med spinat siger det lidt sig selv. Den er fyldt med ananas men indeholder også spinat, som giver lidt ekstra vitaminer. Og så er spinaten selvfølgelig også med til at bidrage til den skønne grønne farve.

Ekstra mæthed?

Vil du gerne have en smoothie der mætter lidt ekstra, så kan du tilføje et par skefulde havregryn. Det gør smoothien tykkere, så er du ikke til en for tyk smoothie, så supplerer du bare med mere væde i form af mandel- eller laktosefri mælk.

Udskift frugterne

Hvis du vil prøve andre varianter af smoothien kan du jo prøve at erstatte ananas med andre low FODMAP frugter. Heriblandt kan nævnes: Blåbær, banan, jordbær,  hindbær, kiwi, honningmelon, appelsin, mandarin, vindruer, cantaloupe melon og rabarber.

Hvis du prøver en god version så send den gerne videre i kommentarfeltet. Jeg er altid klar på at prøve noget nyt.

Low FODMAP ananassmoothie med spinat
Udskriv

Low FODMAP ananassmoothie med spinat

Forb. tid 5 minutter
Tilb. tid 5 minutter
Samlet tid 10 minutter
Antal 1

Ingredienser

  • 1 håndfuld frisk ananas
  • 1 kugle frossen spinat
  • 1 dl mandelmælk eller laktosefri mælk
  • 1x1 cm ingefær
  • ½ lime

Sådan gør du

  1. Hak din ananas I store chunks. De bliver blended så det er ikke vigtigt at de er smukke 🙂

  2. Kom ananas, frossen spinat, mælk, revet ingefær og limesaft i en blender. 

  3. Blend grundigt til din ananassmoothie er helt smooth og blød. Smag evt. til med mere lime.

  4. Server med fine sugerør og evt. lidt mynte. 

Skriv et svar

Your email address will not be published. Fields marked as * are mandatory