Low FODMAP blåbærsmoothie med yoghurt

Low FODMAP blåbærsmoothie med yoghurt

Så er det tid til smoothie igen. Denne low FODMAP blåbærsmoothie med yoghurt er også gået hen og blevet en af mine favoritter. Blandet andet fordi den er dejligt cremet, nem at lave og så er den iskold og forfriskende på en solbeskinnet dag som denne. En anden fordel er at den kan erstatte min elskede kaffe om morgenen. Jeg har måtte konstatere at kaffe bare ikke gør noget godt for min mave. Derfor holder jeg det til et minimum og drikker hellere end latte med laktosefri mælk end sort kaffe. Så føles det lidt som en dessert. Nå, back on track. Det var min low FODMAP blåbrærsmoothie vi kom fra 🙂

Frugt på low FODMAP diæt

Det er vgitigt at du forholder dig til hvor meget frugt du indtager på en low FODMAP diæt. Anbefalingen er 100 g. pr. måltid og ikke mere end tre stykker frugt om dagen. Får du et for høj mænge fruktose kan maven reagere negativt på det. Oplever du ikke problemer med fruktose, kan du se bort fra dette.

Blåbærsmoothien er super god om morgenen eller som en snack i løbet af dagen. Fx kan du roligt tage den med på arbejde og stille den på køl, indtil du vil nyde den om eftermiddagen. Personligt sætter jeg meget pris på min eftermiddagssnacks. Det er der den lille slut nærmer sig, og hvor det bare fristende at spise alt muligt som man ikke må. Så prøv det selv om se om det virker for dig.

 

Low FODMAP blåbærsmoothie med yoghurt
Udskriv

Low FODMAP blåbærsmoothie med yoghurt

Forb. tid 5 minutter
Tilb. tid 5 minutter
Samlet tid 10 minutter
Antal 1

Ingredienser

  • 50 g. frossen banan
  • 50 g. blåbær frosne eller friske
  • 1 dl. laktosefri yoghurt naturel

Sådan gør du

  1. Kom alle ingredienserne i en blender og blend til du har en ens og glat smoothie.

 

Trackbacks

  • […] Low FODMAP blåbær smoothie […]

  • Skriv et svar

    Your email address will not be published. Fields marked as * are mandatory