Low FODMAP blødkogte æg med et twist

low FODMAP blødkogte æg med et twist

Jeg lever af æg mens jeg er på low FODMAP diæt. Disse low FODMAP blødkogte æg med et twist er virkelig gået hen og blevet et hit herhjemme. I hverdagen får jeg ikke lavet dem så meget, men når der skal kræses om maden i weekenden, ligger de nummer 1 over blødkogte æg.

Jeg har selv en tendens til at tænke meget traditionelt og lave det jeg plejer i køkkenet. Men specielt denne diæt har fået mig til at tænke i nye baner og variationer. Deraf kom disse blødkogte æg.

Til brunch?

Skal du lave en brunch for familien eller vennerne, er det en perfekt anledning til at prøve denne version af blødkogte æg af. Personligt ville jeg servere dem sammen med min low FODMAP knækbrød, da den nødede smag giver en god kontrast til den flydende æggeblomme. Ved siden af kan du servere en low FODMAP blåbærsmoothie, en latte med laktosefri mælk eller min yndlings te fra PUKKA peppermint & licorice. Har du andre gode bud på hvad der ville høre sig godt til en low FODMAP brunchtallerken, så skriv det endelig i kommentarfeltet.

Ha’ en dejlig dag alle sammen.

 

low FODMAP blødkogte æg med et twist
Udskriv

Low FODMAP blødkogte æg med et twist

Forb. tid 5 minutter
Tilb. tid 6 minutter
Samlet tid 11 minutter
Antal 4

Ingredienser

  • 4 æg
  • 50 g. bacon i tern
  • Lidt frisk basilikum

Sådan gør du

  1. Kom vand i en gryde og bring det i kog.
  2. Når vandet koger kommer du forsigtigt æggene ned i vandet med en spiseske.
  3. Kog æggene i ca. 6-7 minutter afhængigt af størrelsen.
  4. Imens steges baconen spørd på en pande.
  5. Når den er fædig hakkes den helt fint, så det kan bruges som salt på ægget.
  6. Hak også basilikum fint.
  7. Når æggene er færdigkogte skal de skyldes under koldt vand, så de ikke koger videre.
  8. Pil toppen af og drys med bacon og basilikum - det smager himmelsk.

 

Skriv et svar

Your email address will not be published. Fields marked as * are mandatory