Low FODMAP chiagrød med appelsinsaft

Low fodmap chiagrød med appelsin

Min low FODMAP chaigrød med appelsinsaft bliver indtaget i store mængder i øjeblikket. Det er der flere årsager til.

  1. appelsinerne smager bare himmelsk i øjeblikket.
  2. chiagrøden får et frisk pust og smager ikke kun af yoghurt.

Jeg har tidligere lavet en lignende version som kun består af yoghurt og mælk – begge laktosefri selvfølgelig. Den toppede jeg med vindruer og blåbær. Her kan se opskriften på min low FODMAP chiagrød med yoghurt.

Derfor spiser jeg chiagrød

De små chiafrø ultra sunde. De indeholder nemlig super mange kostfibre, antioxidanter og omega-3. Kort fortalt et lille unikt superfrø, som alle burde have kendskab til. Når du er på low FODMAP diæt må du ifølge appen FODMAP diet spise 48 g. chiafrø pr. portion, hvilket svarer til ca. 4 spiseskeer. Jeg prøver løbende at tilføje de små frø til min daglige kost fordi de er så sunde. Hvordan bruger du chiafrø i din madlavning?

 

 

Low fodmap chiagrød med appelsin
Udskriv

Low FODMAP chiagrød med appelsinsaft


Forb. tid 5 minutter
Tilb. tid 7 timer
Samlet tid 7 timer 5 minutter
Antal 1

Ingredienser

  • 2 spsk. chiafrø
  • 1 1/2 dl laktosefri yoghurt naturel
  • 1 1/2 dl appelsinsaft gerne friskpresset
  • 1 knivspids vaniljepulver
  • evt. en lille smule lys sirup
  • 1 hel appelsin
  • 40 g. granatæble

Sådan gør du

  1. Kom chiafrø, yoghurt, appelsinsaft, vaniljepulver og evt. lys sirup i en skål. Pisk det godt igennem, så chiafrøene ikke klistre sammen. 

  2. Sæt det på køl til dagen efter. Skær appelsinen i mundrette stykker. Kom lidt i bunden af en skål, hæld chiagrøden over og top med resten af appelsinen og granatæblekerner.

Trackbacks

  • […] du måske har fundet ud af så er jeg kæmpe fan af chiagrød om morgenen. I øjeblikket er min low FODMAP chiagrød med appelsinsaft min favorit. Men jeg synes det godt kan blive lidt ensformigt, så jeg har lavet en low FODMAP […]

  • […] dem med hvad end du ønsker. Til denne variant toppede jeg med low FODMAP chiagrød med appelsinsaft, lækre friske hindbær og min low FODMAP mysli. MUMS det var […]

  • Skriv et svar

    Your email address will not be published. Fields marked as * are mandatory