Low FODMAP chiagrød med kokosmælk

low fodmap chiagrød med kokosmælk

Jeg har længe gået med tanker om at prøve at lave en eksotisk variant af min chiagrød. Så jeg har fundet på denne low FODMAP chiagrød med kokosmælk og ananas. Den er lækker og sødlig i smagen pga. ananasen og lidt appelsinsaft som er en del af væksen til grøden.

Jeg er stor tilhænger af de små chiafrø

De små chiafrø ultra sunde. De indeholder nemlig super mange kostfibre, antioxidanter og omega-3. Kort fortalt et lille unikt superfrø, som alle burde have kendskab til. Når du er på low FODMAP diæt må du ifølge appen FODMAP diet spise 48 g. chiafrø pr. portion, hvilket svarer til ca. 4 spiseskeer.

 

low fodmap chiagrød med kokosmælk
Udskriv

Low FODMAP chiagrød med kokosmælk

Forb. tid 5 minutter
Tilb. tid 7 timer
Samlet tid 7 timer 5 minutter
Antal 2

Ingredienser

  • 2 spsk. chiafrø
  • 200 ml. kokosmælk
  • 1 appelsin kun saften
  • 1 knivspids vaniljepulver
  • Evt. lidt lys sirup
  • 1/4 ananas til topping

Sådan gør du

  1. Blad kokosmælk, chiafrø, vaniljepulver og saften fra en appelsin. Rør rigtig godt rundt i det. og sæt det på køl natten over.

  2. Dagen efter tager du grøden ud af køleskabet og rør den igennem. Er den lidt for tyk kan du fortynde med mere kokosmælk, appelsinsaft eller bare laktosefri mælk.

  3. Smag til med lidt sirup hvis du ønsker en lidt sødere version. Top med ananas i tern og server.

Skriv et svar

Your email address will not be published. Fields marked as * are mandatory