Low FODMAP guide til købe krydderier

Low FODMAP guide til købe krydderier

På low FODMAP diæt kan det være vanskligt at ty til de hurtige retter med færdigblandede krydderier. Specielt karry kan være svær at finde fordi den for det meste indholder hvidløg eller løg. Derfor tænke jeg det ville være på sin plads at hjælpe jer med en low FODMAP guide til købe krydderier.

Madras karry fra Santa Maria

Madras karry er den karry der kommer tættest på den almindelige gule karry. Den kan bruges til alle slags varme gryderetter. Karryen er stærkere end den almindelige karry, så brug den lidt mere varsomt når du doserer.

Indeholder: Koriander, gurkemeje, bukkehornsfrø, cayennepeber, fennikel, spidskommen og sort peber.

Du kan købe madras karry i alle velassorterede supermarkeder.

 

Garam Masala fra Hedebogård

Garam masala er et indisk krydderi. Garam betyder stærk og masala betyder krydderi. Faktisk indeholder garam masala normalt ikke hvidløg eller løg, men det er min opfattelse at det er et lidt glemt krydderi. Derfor vil jeg gerne reklamere lidt for det. Krydderiet kan bruges i retter som tikka chicken masala, i butter chicken eller måske som krydderi på din stegte kylling. Det er bare at komme igang med at eksperimentere. Jeg er virkelig blevet glad for krydderiet i hvert fald.

Indeholder: Kanel, nelliker, ingefær, spidskommen, fennikel, sort peber, chili, kardemomme, stjerneanis, lauerbærblade, solsikkeolie og muskatnød.

Jeg fandt min pose med garam masala i Tiger. Bonus med krydderier til kun 10 kr.

Jeg vil løbende opdatere min low FODMAP guide til købe krydderier. Har du nogle forslag til gode købe blandingskrydderier, så send endelig dit tip i min retning.

Comments

    Skriv et svar

    Your email address will not be published. Fields marked as * are mandatory