Low FODMAP hindbærsmoothie

low fodmap hindbærsmoothie

Til enhver brunch hører sig en frisk smoothie. Jeg elsker min low FODMAP hindbærsmoothie med yoghurt. Den er cremet og smager dejligt meget af hindbær.

Særligt omkring frugter

Når du er på low FODMAP diæt gælder en særlig regel omkring frugt. Det anbefales nemlig, at du ikke indtager mere end 100 gram frugt eller 125 ml. frugtjuice pr. måltid. Bliver indholdet af fruktose for højt vil din mave muligvis reagere på det. Har du ikke problemer med fruktose, kan du indtage den mængde frugt du ønsker.

Vær derfor også opmærksom på, hvad du indtager ved siden af din smoothie. Drikker du den fx til en brunch er det vigtigt at du ikke fylder din brunchtallerken med frugt. Spis i stedet for blødkogt æg, røget laks og noget low FODMAP-venligt brød eller knækbrød.

Brug den som eftermiddagssnack

Jeg bruger gerne min low FODMAP hindbærsmoothie som eftermiddagssnack på arbejdet. Jeg kan lave den klar dagen inden og sætte den på køl. Inden jeg smutter på arbejde griber jeg lige smoothien i køleren og kommer den i et tæt glas. Når jeg så er kommet på arbejde kan den snildt stå i køleskabet ind til den lille sult melder sig om eftermiddagen.

 

Udskriv

Low FODMAP hindbærsmoothie

Tilb. tid 5 minutter
Samlet tid 5 minutter
Antal 1

Ingredienser

  • 50 g. frossen banan
  • 50 g. frosne hindbær
  • 1 dl. laktosefri yoghurt naturel

Sådan gør du

  1. Blend det hele sammen til en ensartet masse og nyd det som et supplement til morgenmaden.

 

Skriv et svar

Your email address will not be published. Fields marked as * are mandatory