Low FODMAP jordbærsmoothie

low fodmap jordbærsmoothie

I weekenden hygger vi altid lidt ekstra om morgenmaden. Derfor bliver der tit lavet en lille smoothie til fx et stykke brød med ost, chiagrød, en omelet eller lignende. Jeg indrømmer det blankt – jeg er til de sødere smoothies. Altså dem med frugt. At min low FODMAP jordbærsmoothie ikke er havnet på bloggen endnu er mig en gåde. Den bliver lavet virkelig ofte herhjemme. Med kun tre ingredienser har du verdens bedste jordbærsmoothie.

Alle ingredienserne er nogle du må spise/drikke ubegrænsede mænger af på low FODMAP diæt. Så det er bare at gå til den. Smoothien er endvidere kun sødet af de naturlige frugter, hvilket gør at du undgår sådan noget som sirup.

 

Smoothies på alle tidspunkter af døgnet

Jeg kan varmt anbefale at lave en smoothie på alle tidspunkter af døgnet. Det mest oplagte er til morgenmaden eller brunch, men den er også fantastisk til at slukke sliksulten, som et mellemmåltid eller måske en aftensnack når andre sidder og kværner chokolade.

 

low fodmap jordbærsmoothie
Udskriv

Low FODMAP jordbærsmoothie


Tilb. tid 5 minutter
Antal 2

Ingredienser

  • 1 frossen banan
  • 1 god håndfuld frosne jordbær
  • 3 dl appelsinsaft eller juice

Sådan gør du

  1. Blend alle ingredienserne til en lind masse. Server den i to glas med en appelsinskive eller frisk jordbær på kanten. 🙂

Skriv et svar

Your email address will not be published. Fields marked as * are mandatory