Low FODMAP peanutbutter og quinoa kugler

Low FODMAP peanutbutter og quinoa kugler

Forleden havde jeg en rest quinoa tilbage fra aftensmaden dagen før. Jeg nægtede at smide det ud og måtte derfor tænke lidt kreativt, i måden jeg kunne få dem brugt på. Først tænkte jeg på at komme dem i en omelet eller æggemuffin, men valgt i stedet for at lave en lille sund snack. Hermed får du min selvudviklede opskrift på low FODMAP peanutbutter og quinoa kugler – verdens nemmeste og lækreste snack til den lille sult og træng til sukker. Jeg er faktisk selv lidt overrasket over hvor godt de smager. Min kæreste som elsker peanutbutter, er bestemt også fan. De kan holde sig et par dage på køl, men du når sikkert at få dem spist langt inden. 🙂 Det gjorde vi i hvert fald.

Håber du vil prøve dem, hvis du selv ender med at have en rest quinoa tilbage fra dagen før. Har du i øvrigt andre tips til hvordan du bruger din kolde quinoa, så skriv det gerne i kommentarfeltet. Jeg bliver altid glad for at blive inspireret til nye retter.

Low FODMAP peanutbutter og quinoa kugler

Low FODMAP peanutbutter og quinoa kugler
Udskriv

Low FODMAP peanutbutter og quinoa kugler

Forb. tid 5 minutter
Tilb. tid 5 minutter
Samlet tid 10 minutter
Antal 10

Ingredienser

  • 2 ½ dl kogt kold quinoa
  • 1 dl peanutbutter
  • 2 tsk ahornsirup
  • 50 g 70% mørke chokolade

Sådan gør du

  1. Bland den kogte quinoa med peanutbutter og ahornsirup. Husk quinoaen skal være helt kold. Jeg brugte en rest fra dagen før. 

  2. Hak den mørke chokolade helt fint.

  3. Lav ca. 20 kugler ud af peanutbutter quinoa blandingen og tril dem herefter i chokoladen. Hvis du ikke gider at skulle trille chokoladen udenpå, så kan du også bare komme dem i blandingen og trille dem derefter. Jeg synes bare det giver et rigtig fint ydre. 🙂

  4. Kom dem på køl i minimum en halv time før de spises. 

Skriv et svar

Your email address will not be published. Fields marked as * are mandatory