Low FODMAP peberfrugt pesto

low fodmap peberfrugt pesto

Denne low FODMAP peberfrugt pesto er lavet på ristet rød peber, pinjekerner, parmesan, hvidløgsolie. Smagt til med citron, salt og peber. Igen vil jeg altså slå et slag for den hjemmelavede low FODMAP hvidløgsolie, som er genial til forskellige dressinger. Så sørg for at få den lavet, så du kan få lidt hvidløgsmag ind i din low FODMAP hverdag.

Anvendelse og holdbarhed?

Typisk laver jeg denne pesto som en dressing til en salat eller som en hurtig hverdagsret med glutenfri pasta og pesto. Men resterne kan snildt bruges som dip til dine grøntsagsstænger eller fx som smør til din sandwish. Peberfrugtpestoen holder sig fint en uges tid i køleskabet i en beholder med låg på. Min når sjældent at stå så længe fordi den bliver brugt til så mange ting i dagene efter.

low fodmap peberfrugt pesto

low fodmap peberfrugt pesto
Udskriv

Low FODMAP peberfrugt pesto

Forb. tid 5 minutter
Tilb. tid 5 minutter
Samlet tid 10 minutter
Antal 4

Ingredienser

  • 2 rød peberfrugt
  • 50 g pinjekerner
  • 1 ½ citron
  • 6 spsk hvidløgsolie
  • 60 spsk parmesan
  • salt og peber

Sådan gør du

  1. Snit peberfrugteerne og svits dem på en tør pande ved høj varme. De må godt få lidt farve. Kom pinjekernerne med på panden når du mener peberfrugten er ved at være mør. Pinjekernerne må endelig ikke blive sorte så hold øje med det. 

  2. Kom indholdet i en minihakker og tilsæt hvidløgsolie og parmesan. Blend grundigt. 

  3. Juster smagen efter dine behov med salt, peber og citron. Jeg brugte ca. 1 ½ citron.

  4. Server som en dip til dine grøntsager, som dressing til din salat eller som smørelse til din sandwich. 

Skriv et svar

Your email address will not be published. Fields marked as * are mandatory