Low FODMAP spinatsalat med melon og parmaskinke

low fodmap spinatsalat med melon og parmaskinke

I weekenden skal der laves frokost hjemme. Normalt spiser jeg i vores kantine, men kreativiteten får frit spil i weekenden. Jeg laver ofte en god og mættende salat. Denne low FODMAP spinatsalat med melon og parmaskinke er gået hen og blevet noget af et hit. Den er frisk og smager af en masse uden at have for mange FODMAPs. Kæresten får ofte serveret samme salat selvom han ikke skal undgå FODMAPs – og den glider lige ned.

Denne opskrift indeholder flere ingredienser som kun må spises i begrænsede mængder (spinat og melon). Derfor er det vigtigt at du er forsigtig. Nogle reagerer når flere begrænsende ingredienser bliver kombineret. Jeg nyder virkelig salaten i fulde drag og har ingen problemer med det. Men jeg vil hellere lige advare for at være på den sikre side. Vil du undgå at kombinere ingredienserne kan du erstatte spinaten med fx romaine- eller hjertesalat.

low fodmap spinatsalat med melon og parmaskinke
Udskriv

Low FODMAP spinatsalat med melon og parmaskinke

Forb. tid 10 minutter
Samlet tid 10 minutter
Antal 1

Ingredienser

  • En god håndfuld baby spinatblade
  • 100 g. cantaloupe melon
  • 3 skriver parmaskinke
  • 125 g. mozzarella
  • Salt og peber
  • Olie og balsamico efter smag

Sådan gør du

  1. Skyl spinaten grundigt. Og placer det på en tallerken.
  2. Skær melon og mozzarella i mundrette tern og fordel det på spinaten.
  3. Rul parmaskinken og skær dem over i små bidder.
  4. Top salaten med dem, drys med salt og peber, en god olivenolie og lidt balsamico.

 

Skriv et svar

Your email address will not be published. Fields marked as * are mandatory