Low FODMAP sund bananis

low fodmap sund bananis

Har du læst mit indlæg med hvorfor man aldrig skal smide sine overmodne bananer ud? Hvis ikke så læs lige her. Nu kommer nemlig grunden til hvorfor det er et hit at have frosne bananer liggende klar i fryseren. Is kan være svær at få på low FODMAP diæt. Det kan i hvert fald ende med et større projekt. Løsningen på din is craving kommer her: Low FODMAP sund bananis <3 Virkelig nem at lave og kræver kun meget få ingredienser.

Der findes et utal af nemme og sunde bananis. Den helt simple at køre en frossen banan i en blender og så er der serveret. Jeg synes dog stadig man skal kredse lidt om sin mad – specielt når det handler om is :p Min version er derfor pisket luftig med æggeblommer og er sødet med lidt ahornsirup og vanilje.

Hvordan er din version af den sunde bananis?

 

low fodmap sund bananis
Udskriv

Low FODMAP sund bananis

Forb. tid 10 minutter
Antal 2

Ingredienser

  • 2 æggeblommer
  • 2 spsk ahornsirup
  • 1 tsk vaniljepulver eller en vaniljestang
  • 2 frosne bananer
  • 20 g 70% mørk chokolade

Sådan gør du

  1. Tag de frosne bananer ud af fryseren. Lad dem "tø op" i ca. 5 minutter mens du ordner dine andre ingredienser.


  2. Pisk æg, sirup og vaniljepulver luftigt i en minihakker.

  3. Klargør chokoladen ved at hakke den fint.

  4. Kom bananerne op i minihakkeren og blend til det er helt smooth og uden klumper.

  5. Kom enten chokoladen ned i isen eller server den som en fin crumble ovenpå. Jeg gjorde det sidste.

  6. Server i to små glas og nyd isen med en du har kær.

Skriv et svar

Your email address will not be published. Fields marked as * are mandatory