Low FODMAP yoghurtdressing – perfekt grundopskrift

Low FODMAP yoghurtdressing

Vi spiser en del salater herhjemme. Specielt til aftensmad og specielt mens grøntsagerne er friske og lækre som de begynder at være på denne årstid. Men når der spises salater så kræver de fleste en eller anden form for dressing. Her er min grundopskrift på en lækker low FODMAP yoghurtdressing, som virkelig kan varieres i alle retninger. Portionen her svarer til to personer. Skulle du have noget tilbage til dagen efter kan du nemt supplere op.

Prøv forskellige varianter

Tilsæt lige den krydderurt du allerbedst kan lide. Jeg har prøvet med både basilikum, mynte og persille. Alle sammen blev super gode.

Vil du udgå hvidløgssmagen kan du nemt erstatte hvidløgsolien med en helt almindelig jomfru oliven olie.

 

Low FODMAP yoghurtdressing
Udskriv

Low FODMAP yoghurtdressing

Forb. tid 5 minutter
Antal 2

Ingredienser

  • 80 g laktosefri yoghurt naturel
  • 2 spsk hvidvins eddike eller hvid balsamico
  • 1 spsk hvidløgsolie eller olivenolie
  • salt og peber

Sådan gør du

  1. Bland alle ingredienserne godt. Olien vil gerne flyde lidt ovenpå, så pisk det godt igennem indtil du har en ensartet dressing. Smag til med salt og peber.

Skriv et svar

Your email address will not be published. Fields marked as * are mandatory